Jak zacząć biegać ? - poranne bieganie :)

Na początku musicie sobie ustalić plan czy biegacie np. do pewnego punktu na przykład do drzewa i co tydzień do jakiegoś dalszego punktu albo biegacie z planem treningowym dla początkujących biegaczy.

  •  kondycja, na początku nie będzie jakaś super, biegnijcie spokojnie swoim tempem, nie martwcie się że inni biegają szybciej i maja dobrą kondycję, dajci sobie trochę czasu, a kondycja sama przyjdzie 
  • pamiętajcie, że liczba treningów w tygodniu nie powinna być mniejsza niż 3 i większa niż 4, a przerwa między treningami nie powinna być dłuższa niż dwa dni 
  •  nie stawiajcie sobie nierealnych celów bo to tylko was zniechęci, nie możecie sobie postanowić że pierwszego dnia przebiegniecie 2 km, bo nie dacie rady i tylko się zniechęcicie ( poniżej podam plan z którym ja zaczęłam biegać)
  • warto przed treningiem zrobić lekką rozgrzewkę np. 10 pajacyków, 10 przysiadów, 5 podskoków i 5 skłonów, a po treningu rozciągnąć się np. 10 skłonów w przód, przyciągnie nogi 10 powtórzeń na każdą nogę, 10 wykroków do przodu 
Motywacja:

  •  warto biegać z kimś (ja biegam z mamą), wtedy jak Tobie się nie chcę to ta druga osoba zmotywuje Cię do biegania
  •  wyznaczacie sobie konkretne cele (np, biegam żeby schudnąć, ujędrnić ciało czy mieć kondycje i pobiec w maratonie za pół roku)
  •  nie poddawajcie się, nawet jeśli już nie macie siły zaciśnijcie zęby i uwierzcie że dacie rade, po trzech tygodniach bieganie wejdzie Wam w krew i dzień bez biegania będzie dla Was dniem straconym  
Ja zaczęłam biegać z mamą bardzo spontanicznie, biegamy już od 3 miesięcy. W zeszłym roku też biegałam ale jakoś byłam za bardzo leniwa i zrezygnowałam z tego. W tym roku biegam z mamą i jakoś nawzajem się motywujemy, nie powiem że kocham biegać bo to jeszcze nie ten etap ale bieganie sprawia mi przyjemność. Nauczyłam biegać moja mama,a to już coś :) Zaczęłyśmy biegać z planem treningowym, który podam poniżej, ale po 6 tygodniach stwierdziłyśmy że nudzą nas już te minuty i żee biegamy sobie tyle ile możemy, od tego czasu biegamy najwięcej 2 km, może to nie dużo, ale z tygodnia na tydzień chcemy robić trochę dalsze trasy, Nasz cel - schudnąć, chociaż może przebiec z 4/5 km :) Wierze, że nam się uda. Oczywiście nie biegamy jakoś szybko, biegniemy sobie spokojnie, rekreacyjnie. 
Plan z którym zaczęłam biegać 


 Kilka zdjęć z dzisiejszego porannego biegania :)







Pisząc artykuł korzystałam ze strony treningbiegacza.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 ZDROWO I SPORTOWO , Blogger