Jak wytrwać w bieganiu ?


W zeszłym tygodniu minął rok odkąd zaczęłam biegać, pamiętam powiedziałam sobie teraz albo nigdy ! I to była jedna z najlepszych decyzji, przez ten rok przebiegłam swoje pierwsze 10 km i wzięłam udział w dwóch imprezach biegowych. Jednak gdy zaczęłam kochać biegać wszystko się skomplikowało, teraz nie biegam, ale mam nadzieję, że szybko będę mogła wrócić do biegania ! Oczywiście w ciągu tego roku pojawiały się momenty typu, a bo mi się nie chce, nie mam siły, jest za zimno albo za ciepło pewnie sami znacie te wymówki co ? Dlatego dzisiaj poznacie kilka porad, które pomogą Wam wytrwać w bieganiu.

Na samym początku postawcie sobie cel ! Zadajcie sobie pytanie dlaczego chcecie zacząć biegać i w tym wytrwać ? Dla siebie, dla lepszego samopoczucia czy może chcecie poprawić swoją kondycje, albo zrzucić zbędę kilogramy. 

Kupcie buty do biegana ! Uwierzcie mi to działa, nowe buty sprawiają, że aż chce się jeszcze bardziej biegać, aby sprawdzić jakie są wygodne i żeby się pokazać w nowych butach, tym bardziej jak bardzo nam się podobają ( piszę to z myślą o kobietach, bo na pewno się takie znajdą).

Wyjdźcie z domu ! To jest chyba najgorsze, ale musicie uświadomić sobie,  że to co robicie, robicie dla siebie. Trening musicie traktować jak stały element dnia nie zależnie od pogody. Sama wiem, że jak na dworze jest zimno, wietrzne i szaro buro to nie chce się wyjść z domu, ale musicie się do tego w pewien sposób zmusić. Jak już wyjdziecie z domu to połowa sukcesu, możecie być z siebie dumni ! 

Na początku zacznijcie od wolnego, lekkiego biegania przeplatanego marszobiegami, aby za szybko się nie zniechęcić ! Jeśli nie macie siły na bieg, płynnie przejdźcie do marszu nie zmuszajcie się do biegu ! 

Wpiszcie trening do kalendarza ! Wtedy jest większa szansa, że na pewno go wykonacie !

Wytrwajcie 3 tygodnie ! Po tym czasie bieganie wchodzi w krew i staje się czymś oczywistym, jak i przyjemnym. Gdy po tym czasie będziecie mieli dłuższą przerwę będzie Wam bardzo brakować biegania, wiem to sama po sobie. 

Biegajcie w grupie ! W towarzystwie zawsze jest raźniej niż samemu, druga osoba czy grupa to także motywacja np. mi się nie chce, ale ta druga osoba zrobi wszytko aby wyciągnąć mnie na trening. 

ŹRÓDŁO http://www.kreatywnezycie.pl/

Myślę, że te kilka porad jakoś pomoże Wam wytrwać w bieganiu, bo to naprawdę bardzo przyjemny sport ! 

Jeśli ktoś dopiero zaczyna biegać, albo chce zacząć zapraszam do przeczytania postu - Jak zacząć biegać ?







2 komentarze:

  1. Dobre porady, jak biegałam zeszłym latem, to już po miesiącu regularnych treningów bieganie weszło w nawyk. A teraz nie mogę się doczekać kiedy na dworze będzie na tyle ciepło, żebym mogła zacząć znów biegać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogę się doczekać, bieganie to sama przyjemność tylko trzeba wytrwać jakiś czas, a potem jest już coraz lepiej i tylko się czeka z utęsknieniem na kolejny trening.

      Usuń

Copyright © 2014 ZDROWO I SPORTOWO , Blogger