Czy podczas miesiączki można ćwiczyć ?

     http://bmh.pl/cwiczenia-rozluzniajace-przy-skurczach-miesiaczkowych/

Myślę, że to dobry temat, który będzie interesował każdą kobietę. Często słyszę ,,dzisiaj nie ćwiczę bo mam okres, a tam nie chce mi się'' albo ,,mam okres to chyba nie mogę ćwiczyć to nie ćwiczę'', dzisiaj dowiemy się czy to nasze kolejne wymówki, aby omijać ćwiczenia czy faktycznie podczas okresu powinniśmy ,,Leżeć i pachnieć''. Ja osobiście uważam, że jeśli ktoś ma mocne bóle pleców czy brzucha podczas okresu to przez te kilka dni powinien sobie odpuścić ćwiczenia.

Więc wracamy do pytania..czy podczas miesiączki można ćwiczyć ?
- oczywiście, że można ale te ćwiczenia nie mogą być, aż tak bardzo męczące (chociaż przez te pierwsze kilka dni), ja osobiście miewam różne miesiączki raz zwijam się z bólu, innym razem czuje się jakbym w ogóle jej nie miała, ale jeśli podczas miesiączki odczuwam bóle i jestem bezsilna to przez te pierwsze 2/3 dni czasami odpuszczam sobie trening lub staram się ćwiczyć coś co nie wymaga ode mnie takiego wysiłku jak np. bieganie

- jeśli naprawdę podczas okresu odczuwasz ogromny dyskomfort, czy nawet nie możesz się ruszyć z łóżka bo masz takie bóle, to odpuść sobie na te kilka dni trening

Jakich ćwiczeń unikać podczas miesiączki ?
- jogging, szybki bieg
- aerobik
- tenis ziemny
- intensywną gimnastyka
- koszykówka, skakanie na skakance

Co ćwiczyć podczas miesiączki ?
- pływanie rekreacyjne
- joga
- jazda na rowerze (najlepiej miejskim)
- lekka gimnastyka, spacer, wolny marszobieg
- ćwiczenia na piłce

Ćwiczenia, które rozluźnią obolałe mięśnie podczas okresu:

- Ćwiczenie 1: połóż się na plecach, pod biodra wsuń sobie poduszkę, złącz nogi, spleć dłonie pod głową. Poleż w takiej pozycji 5/6 minut.

- Ćwiczenie 2: usiądź na podłodze, prawą nogę zegnij i skieruj stopę w stronę pachwiny, lewą zostaw wyprostowaną. Połóż poduszki na udzie, wykonaj skłony do lewej stopy. Potem zmień stronę.

- Ćwiczenie 3: ułóż się na plecach, twoja głowa i odcinek lędźwiowy kręgosłupa powinny leżeć na poduszkach. Kolana skieruj na zewnątrz  i złącz stopy. Poleż sobie w takiej pozycji około minuty

Pisząc post korzystałam ze strony
http://kobieta-i-zdrowie.wieszjak.polki.pl i
http://fitness-kobiece-sekrety.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 ZDROWO I SPORTOWO , Blogger