Niespodzianka - wywiad z Panią Moniką Chudzicką na temat zumby !

Niespodzianka

I jest obiecana niespodzianka ! Myślę, że warto było na nią czekać. Na pomysł wywiadu wpadłam bardzo spotanicznie podczas jednego wieczoru pijąc pyszną zieloną herbatkę! 

Pani Monika to licencjonowana instruktorka fitness. Jest osobą pełną energii i zawszę uśmiechniętą. Gdy prowadzi zajęcia w szkole czy zajecia zumby oraz fitness widać, że kocha to robić, że to jest jej pasją !

Pytanie: Myślę, że wiele kobiet zastanawia się co to takiego zumba. Czy mogłaby Pani nam to wyjaśnić, opowiedzieć co to takiego ?
Odpowiedź: Zumba to inaczej "baw się i ruszaj". To taniec zainspirowany połączeniem tańców latynoamerykańskich oraz elementów fitness. Zumba to program opracowany przez tancerza i choreografa Alberto "BETO" Pereza w Kolumbii w latach 90- tych. Zumba zawiera w sobie elementy tańca i aerobiku, choreografia łączy w sobie hip - hop, soca, morengue, mambo, salsa, sztuki walki. Wykorzystuje również elementy treningu siłowego. Polecam.

Pytanie: Czy ta forma aktywności fizycznej jest dla wszystkich ? Czy są jakieś ograniczenia np. wiekowe ?
Odpowiedź: Zumba jest dla każdej aktywnie fizycznej osoby, która chce skosztować wysiłku połączonego ze świetną zabawą i tańcem. Zatem jest dla osób młodych jaki i starszych, chudych i otyłych. Czyli jest tak na prawdę dla każdego bez względu na wiek, masę i wysokość ciała. Choreografię są tak zbudowane, że każda osoba tańczy na tyle ile może. Czyli jeśli mamy jakieś schorzenie zdrowotne a zazwyczaj zdarzają się problemy ze stawami i kręgosłupem to po prostu odradzamy wszelkie podskoki.

Pytanie: Co daje nam zumba ? Jak zmienia się nasze ciało gdy tańczymy regularnie ?
Odpowiedź: Zumba mówi się że jest zabawna, łatwa, modna, jest świetnym treningiem, relaksuje, powala poznać nowych ludzi. A co nam daję? Na pewno zwiększa wydolność, spalamy zbędne kilogramy, poprawia nastrój, zmniejsza stres. Zumba opiera się na podstawach fizjologii wysiłkowej. Możemy w niej odnaleźć: aerobik, ćwiczenia siłowe, ćwiczenia sprawnościowe i interwały. Pozwalają one dobrze się bawić i ćwiczyć wszystkie partie mięśniowe. Dzięki zumbie możemy uzyskać piękną sylwetkę, zrzucić zbędna kilogramy, wyrzeźbić pośladki, nogi , ramiona, dolne partie pleców oraz brzuch. Ćwiczenia poprawiają metabolizm i kondycję. Poczujemy również znaczną poprawę w sferze układu krążeniowo - oddechowego.

Pytanie: Ile razy w tygodniu powinno się tańczyć/ćwiczyć zumbe, aby zobaczyć jakieś efekty ? Po jakim czasie je zobaczymy ?
Odpowiedź: Generalnie trening musi być połączony z odpowiednia dla danego organizmu dietą. Dlatego te ilości treningów w tygodniu uzależnione są od diety i systematyczności. W fizjologii wysiłku fizycznego mówi się o minimum 3 godz. w tygodniu poświęconego na trening.

Pytanie: Czy są jakieś odmiany zumby ? Jeśli tak, to może nam Pani krótko o nich opowiedzieć ?
Odpowiedź: Odmian zumby z roku na rok przybywa. Ja jestem licencjonowaną instruktorką.
- zumba basic - czyli najbardziej uniwersalna forma opierająca się na treningu cardio z podstawowymi krokami latynoskich stylów tanecznych i formie świetnej, energetycznej zabawy.
- zumba step - czyli połączenie zumby z krokami wykonanymi na stepie (platformie). Wspaniale kształtuję dolne partie mięśniowe: nogi, pośladki i brzuch.
- zumba kids - dla dzieci w wieku do 4 lat i 5-12. Proste kroki, świetna zabawa, nauka koordynacji a dzieci ciągle chcą jeszcze!
- zumba gold - to program dla osób starszych, a także dla osób z nadwagą i problemami z kręgosłupem.

-  ZUMBA AQUA - nazywana inaczej zumba w basenie.

- zumba toning - to bardziej zaawansowana forma zumby skierowana do osób o troszkę wyższym stopniu wydolności z wykorzystaniem lekkich ciężarków

Pytanie: Jak zaczęła się Pani przygoda z zumbą ? Jeśli możemy wiedzieć.
Odpowiedź: Moja praca to nie tylko prowadzenie zajęć zumby i fitnessu ale też liczne szkolenia na które jeżdżę i doskonalę swój warsztat pracy. Pamiętam kiedy pojechałam kilka lat temu na Międzynarodową Konwencję fitness EU4Ya i tam zobaczyłam szaleństwo zumby. Było to coś niesamowitego, dla mnie - uważałam, że nie do ogarnięcia, ponieważ nigdy nie tańczyłam. Jednak przemogłam wszelkie przeszkody i zaczęłam sama szukać i tworzyć choreografie, jeździć na szkolenia i warsztaty czy maratony. Poczułam że to jest coś wspaniałego. Dwa lata temu dokładnie 23 listopada 2013 r. zrobiłam szkolenie i uzyskałam tytuł licencjonowanej instruktorki zumby. Pół roku później skusiłam się na zumba step i rok temu w dzień moich urodzin bo tak przypadał termin kursu robiłam kolejne szkolenie w Warszawie zumba kids. Uważam, że jestem w pełni doświadczonym i profesjonalnym instruktorem po kilkunastu szkoleniach, warsztatach i konwencjach oraz studniach, które mnie doskonale przygotowały do pracy nad ludzkim ciałem!
 Bardzo dziękuję Pani Monice, ze udało jej się znaleźć czas i odpowiedzieć na moje pytania. Ja osobiście jestem bardzo zadowolona z tego wywiadu :) Myślę, że wam też się podoba taka forma poznawania nowych i ciekawych informacji. Co o tym myślicie ? To dobry pomysł ?







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 ZDROWO I SPORTOWO , Blogger