Złe nawyki - podjadanie

     http://www.topsuplementy.com

Na pewno wielu z Was ma z tym problemy. Ja sama mam dni, w których podjadam co się da, mimo że wiem, że nie powinnam i nie mogę. Próbuje z tym jakoś walczyć pisząc w zeszycie co i o której jem, mam taki kalendarzyk w którym wpisuje sobie 5 (jeśli w danym dniu zjadłam 4-5 posiłków, nie jadłam słodkiego i nie podjadałam), 3 ( jeśli jadłam słodycze, jadłam 4-5 posiłków, ale nie podjadałam) albo 1 ( gdy złamałam wszytko czego powinnam unikać w diecie czyli nie zjadałam 4-5 posiłków, jadłam słodycze i podjadałam)

Dlaczego podjadamy ? - jest wiele przyczyn, jedną z nich są nieregularne posiłki, wtedy po jakimś czasie mamy nie pohamowywany apetyt i ochotę na dużo jedzenia, co jest bardzo niezdrowe.

Jakie są efekty podjadania ? - każdy może się domyśleć, że podjadanie powoduje zjadanie niekontrolowanych kalorii, jest ich bardzo dużo, to prowadzi z początku do nadwagi,a potem nawet do otyłości. Często ludzie przez to mają wyrzuty sumienia, ale i tak podjadają bo to weszło im w nawyk, a żeby się tego oduczyć trzeba chcieć.

Co zrobić, aby uniknąć podjadania ?

  • jeść 5 posiłków dziennie ( mniejszej objętości);
  •  jeść o stałych porach;
  • warto jeść powoli, nie za szybko, powinniśmy się skupić na jedzeniu;
  • miedzy posiłkami pić wodę mineralną albo herbatę owocową czy ziołową;
  •  jeśli najdzie się ochotą na przekąszenie czegoś zajmij się czymś, żeby o tym nie myśleć np. idź na spacer;
  • niezdrowe przekąski zastąp zdrowymi np. owocami czy warzywami i orzechami;
  • notuj co jesz ( możesz wykorzystać także moją metodę, zakładając kalendarzyk i wpisując sobie 5, 3 albo 1 w zależności co danego dnia jedliście);




Pisząc post korzystałam ze strony http://dieta.mp.pl/


1 komentarz:

Copyright © 2014 ZDROWO I SPORTOWO , Blogger