Mały poradnik - jak nie przytyć na urlopie ?


Mamy wakacje, pewnie wielu z Was gdzieś wyjedzie wypocząć, jednak na wakacjach nie można zapominać o diecie na dłuższy czas ! Bo chyba nie o to chodziło, żeby żyć zdrowo do wakacji, chodzić na siłownie i trenować, tylko po to żeby tak już było zawsze, więc nie warto zaprzepaścić tego o co się staraliście, przez tydzień lub dwa tygodnie. Dlatego dzisiaj poznacie kilka wskazówek, jak dbać o dietę na wakacjach.

Porady, które pomogą Wam wrócić do domu z urlopu bez wyrzutów sumienia i z tym samym rozmiarem:


Często wyjeżdżając na wakacje korzystamy z ofert all inclusive, wtedy chcemy spróbować wszystkiego, bo myślimy sobie ,,zapłaciliśmy to nam się należy''. Dlatego jeśli nie macie silnej woli lepiej samemu gotować na wakacjach, albo wybrać tylko ofertę ze śniadaniami i obiadokolacją.


 Pamiętajcie o podstawach zdrowego odżywiania

- jedzcie regularnie co 3 - 4 godzin;
- nie podjadajcie między posiłkami;
- nie dokładajcie jedzenia na talerz;
- jeśli chcesz spróbować wszystkiego to nakładajcie małe porcje na talerz.

Jedzcie z małego talerza, mniejszy talerz skutkuje tym, że mniej nałożycie i mniej zjecie tych wszystkich pyszności.


Jeśli macie ochotę na deser, wybierzcie lody sorbetowe, sałatki owocowe, omijajcie desery lodowe z posypkami i polewami, które mają mnóstwo kalorii, jednak jak raz pozwolicie sobie na taki deser nic Wam się nie stanie, w końcu to są wakacje, małe odstępstwa od diety też się należą.



Zawsze miejcie ze sobą jakąś przekąskę np. suszone owoce czy mix orzechów.

Zaplanujcie oszukany posiłek w czasie wakacji, takie wasze odstępstwo od diety.



Pijcie dużo wody !

Zrezygnujcie ze słodkich, gazowanych napoi, po których i tak zaraz będzie Wam się chciało pić.

Jeśli już na początku wpadliście w '''szał jedzenia'', to nie warto się poddawać ! Najgłupsza rzecz jaką możecie w tym momencie zrobić, to stwierdzić że jak na początku już polegliście z dietą to teraz na wszystko możecie sobie pozwalać, a nie o to chodzi !



Nie rezygnujcie z aktywności fizycznej ! Pływajcie, chodźcie na spacery, biegajcie, uwierzcie mi, że trening, dzięki któremu odkryjecie nowe tereny jest naprawdę przyjemny, to takie urozmaicenie treningowe ! Dlatego jeśli biegacie lub jeździcie rowerem, zawsze warto zabrać ze sobą na wakacje buty do biegania czy rower jeśli jest to możliwe i poznawać nowe szlaki, chociaż raz wybrać się na trening w nowym terenie.

Jednak nie przesadzajcie też w drugą stronę, będąc na wakacjach można sobie pozwolić na kilka odstęp od diety jednak we wszystkim należy zachować umiar.


MIŁYCH I AKTYWNYCH WAKACJI !

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2014 ZDROWO I SPORTOWO , Blogger